۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
تعداد بازدید: ۳۴۳۲۴۰
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: اگر خود ریاست محترم جمهور قانع شود که تخلفاتی از سمت کابینه صورت گرفته به مجلس نیاید و اتو کشیده و تمیز از تخلفات وزیر کابینه اش دفاع و حمایت نماید تا مجدد استیضاح آن رد شود.
کد خبر: ۳۵۰۰۷

همسو بودن مجلس و دولت احتمال تبانی را بیشتر میکند | نظارت بر حسن رفتار نمایندگان خودش یک تیم نظارتی میخواهد

 

رئیس جمهور نیاید اتو کشیده از تخلفات وزرا دفاع کند!|مجلسی که از تمام تفکرات نباشد خواب آلود می شود

حجت الاسلام والمسلمین روح الله بیگی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، درباره رفتار نمایندگان و دولت هنگام استیضاح گفت: ای کاش تیمی باشد که کار نظارت بر حسن رفتار هیات تحقیق و تفحص نمایندگان در هنگام استیضاح را انجام دهد تا متوجه شود که آیا نمایندگانی که امضاهای خود را پس می‌گیرند از روی اقناع شدن است و یا از چیزهای دیگر و همینطور هنگام استیضاح هم آیا این استیضاح بر پایه حق است یا مواردی دیگر که البته در دولت هم باید همینطور باشد.

هر رئیس جمهوری که در راس کابینه قرار دارد،  باید به این نکته دقت کند که اگر وزیرش استیضاح می‌شود کل کابینه را فعال نکند تا نمایندگان استیضاح کننده  امضایشان را به هر طریقی پس بگیرند.

بیگی ادامه داد: هر رئیس جمهوری هم که در راس کابینه قرار دارد،  باید به این نکته دقت کند که اگر وزیرش استیضاح می‌شود کل کابینه را فعال نکند تا نمایندگان استیضاح کننده  امضایشان را به هر طریقی پس بگیرند، بلکه باید تیمی را تشکیل دهد تا موضوع استیضاح را بررسی کند و متوجه شود آیا این استیضاح بحق است یا نابحق، اگر نابحق است خب می‌تواند بیاید و تمام قد دفاع کند.

 

همسو بودن مجلس و دولت احتمال تبانی را بیشتر میکند | نظارت بر حسن رفتار نمایندگان خودش یک تیم نظارتی میخواهد

رئیس جمهور نیاید اتو کشیده از تخلفات وزرا دفاع کند!

نماینده حوزه تکاب، میاندوآب و شاهین دژافزود: هر رئیس جمهوری باید ابتدا خود  بر وزیران  نظارت داشته باشد که آیا موارد استیضاحی که نمایندگان برای وزرای آن کابینه در نظر گرفتند درست است یا خیر؟ اگر خود ریاست محترم جمهور قانع شود که این تخلفات صورت گرفته به مجلس نیاید و اتو کشیده و تمیز از تخلفات وزیر کابینه اش دفاع و حمایت نماید تا مجدد استیضاح آن رد شود.

بیگی تصریح کرد: به نظر بنده این موضوع به وجدان هر شخص برمی‌گردد و به اصولگرا و اصلاح طلب هم هیچ ربطی ندارد. در این موضوع به این نکته می‌رسیم که نظارت بر حسن رفتار نمایندگان خودش یک تیم نظارتی دیگر می‌خواهد.

 

 همسو بودن دولت و مجلس باعث خواب آلودگی و چه بسا خدای ناکرده درصد تبانی آن نیز بیشتر می‌شود، اما اگر از تمام سلایق در مجلس حضور داشته باشند دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد.

مجلسی که از تمام تفکرات نباشد خواب آلود می شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در پایان ابراز امیدواری کرد: مجلس دوازدهم از تمام طیف‌های فکری باشد به طوری که تمام تفکرات در مجلس حضور داشته باشند، چرا که همسو بودن دولت و مجلس باعث خواب آلودگی و چه بسا خدای ناکرده درصد تبانی آن نیز بیشتر می‌شود، اما اگر از تمام سلایق در مجلس حضور داشته باشند دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد. همچنین مجلسی شجاع، مقتدر، قوی و نترس، با وجدان بیدار و دید اقتصادی و به فکر اشتغال جوانان باشد.

 

برچسب ها: مجلس روح‌ الله بیگی نمایندگان دولت ویدیو
ارسال نظر
آخرین اخبار